سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهدای استان هرمزگان - وبسایت پایگاه مجیدی

نام شهید: غلام آبسینه

نام پدر: شنبه

تاریخ تولد:1/6/44

تاریخ شهادت: 19/10/65

در اولین روز از شهریور ماه سال 1344 در روستای کنارو از توابع شهرستان بندرعباس، شهید غلام آبسینه به دنیا آمد. او که بر پیشانى،خط سرخ شهادت داشت از کودکى به نماز، دعا و قرآن علاقمند بود.دوره ی دبستان را در همان روستای کنارو به پایان برد و براى ادامه ى تحصیل به بندرعباس آمد. شهید غلام آبسینه با وجود این که محصل بود، فعالانه در راهییمایى ها و مراسم مذهبى شرکت مى کرد. او با شروع جنگ تحمیلى به سوى جبهه هاى جنوب عازم،و در عملیات والفجر 1 به شدت مجروح شد و پس از بهبود و بازگشت به جبهه در تاریخ19/10/65، عملیات بیت المقدس، منطقه ى عملیاتى ام الرصاص به شهادت رسید.

پیراهن پاره پاراش را بنگر      زخم تن پر ستاره اش را بنگر
برروی زمین فتادنش را دیدی    برخاستن دوباره اش را بنگر

فرازى از وصیت نامه

خدا را شکر مى کنم که توفیق جهاد به من داد و شکر مى کنم که امام عزیز را که نعمت خداوندى است، براى راهنمایى ملت جهان فرستاد وامیدوارم که در روز قیامت هم شفیع ما باشد. همیشه عاشق امام باشید.

برگرفته از کتاب یک خلیج تشنگی

 

 

 

نام شهید: على آبسواران

نام پدر: حاجى

تاریخ تولد: 1/4/48

تاریخ شهادت: 4/ 10/ 65

یاران حسین را نورى بر پیشانى، دلى در سینه است که با آن نور.هدایت مى شوند. شهید على آبسواران در تاریخ 1/4/1348در روستاى کنارو دیده به جهان گشود. او که از کودکى به یاد امام حسین (ع) زنده بود و به ذکر خدا خرسند مى شد، پس از به پایان رساندن دوره ىراهنمایى، براى ادامه ى تحصیل به بندرعباس رفت.وجود برادرى بزرگوار چون شهید محمد آبسواران باعث شد ازکودکى او را سرمشق و الگوى خویش قرار دهد، شهادت برادر عشق وشهامت را، در دل او بیافزاید. شهید على آبسواران با تشکیل کتابخإنه ومطالعه ى کتاب هاى مذهبى و لبیک گفتن به نداى امام در راستاى تشکیل بسیج 20 میلیونى و شرکت فعال در برگزارى مراسم دعاهاى پرفیض کمیل و توسل و آمادگى کافى را براى دیدار دوست پیدا کرد.سرانجام روز وصل فرا رسید، او در عملبات ظفرمندانه ى کربلای4?منطقه ى عملیاتى ام الرصاص در تاریخ 4/10/65 به خیل عظیم یاران حسین (ع) پیوست.فرازى از وصیت نامه:از مال دنیا چیزى ندارم که درباره ى آن بنویسم،، ولى چرا! مقدارى خون ناقابل دارم که آن را هم در راه خدا و رسو ل خدا (ص) انغاق مى کنم.شهادت نعمتى بس گران است که انسان مى تواند آن را با ثروت ایمان بخرد.

برگرفته از کتاب یک خلیج تشنگی

 

 

 

نام شهید: عون آبسته

نام پدر: غلام

تاریخ تولد: 1/3/1341

تاریخ شهادت: 24/4/1361

زمین را بنگر. رنگین به خون عون و عباس و جعفر است و آسمان را که هر غروب پیشانى بند سرخ ایشان را بر جبین مى بندد. شهید عون آبسته در تاریخ 1/3/1341 در شهرستان بندرعباس به دنیا آمد. تحصیلاتش را در سن 7 سالگى آغاز کرد و دانش آموز بود و قلم در دست داشت که اسلحه بر دوش گرفت و به سوى جبهه های نبرد با کفار قدم برداشت و در تاریخ 24/4/1361، عملیات رمضان منطقه ى عملیاتى پاسگاه زید به شهادت رسید و فرشتگان از عطر پیکر پاره پاره اش گللاب برچیدند.

برگرفته از کتاب یک خلیج تشنگی

 

 

 

 

نوشته شده توسط : احمد منصوری

نظرات دیگران [ نظر]


وبسایت پایگاه مقاومت شهید مجیدی:


بازدیدهای امروز:
31 بازدید
بازدیدهای دیروز:
4 بازدید
مجموع بازدیدها:
44612 بازدید

حوزه شهید علیرضا آرمات


پست الکترونیک
پارسی بلاگ
درباره من


: درباره خودم :
<*آنان که بر راه خدا آمدند رستگار شدند و آنان که از این راه گمراه شدند نابود گشتند. بیایید با هم این راه را کامل بپیماییم*> شهدای استان هرمزگان - وبسایت پایگاه مجیدی
<*پایگاه مقاومت شهید مجیدی*>